Friday, February 25, 2011

Haiwan Peliharaan

Dulu-dulu kalau korang penah baca, aku ada cerita pasal haiwan belaan aku yang bernama spartacus.

Dah hampir 2 tahun spartacus pergi meninggalkan aku, sedih rasanya bila kenang-kenang balik pemergian Spartacus yang penuh tragis.

Tiba-tiba pulak hari ni, aku rasa keinginan aku untuk memiliki haiwan peliharaan membuak-buak.

Kali ni aku nak bela anjing. Dah usha dah dekat trademe. Nanti esok lusa aku angkat.


Bukannya apa, dari dulu lagi semenjak aku 1st year, tahun 2005, aku rasa bagus sebenarnya bela anjing ni tapi nak buat macam mana dah haram.

Better bela anjing dari bela kucing. ada gak guna.

Antara reason kenapa aku nak bela anjing?

1. Kalau boleh aku nak bela jenis German Shepherd. Paling - paling tak, kalau lambat bangun boleh aku tunggang pegi kerja

2. Selalu aku rasa jam loceng cam tak berapa bole dengar so anjing aku boleh tolong kejutkan.

3. Gawat-gawat sekarang ni, boleh save banyak x payah beli plastik hitam DCC, anjing aku boleh tolong makan tulang dan sampah sarap

4. Kalau aku didik dia lebih sikit, maybe dia bole tolong sidai baju-baju aku yang selalu tersadai dalam washing machine sampai seminggu .

5. Bulan-bulan yang aku x bayar sewa, aku suruh je anjing aku tunggu depan rumah dan gigit landlord atau debt collector .

6. Rasa-rasa penat, anjing aku bole bawak barang-barang dari pasar atau supermarket.

Tapi agak-agak korang anjing ni boleh tahan ke dengan tuan dia kalau aku x bagi dia masuk rumah?

No comments: