Friday, August 14, 2009

83 Harrow part III

Episod Lepas

83 Harrow Part II
83 Harrow Part I
...................................................................................................................................


Hello, bertemu kembali dalam episod yg ke-3. Aku pon dah lupa hari tu berenti kat mana. Anyway, hari ni, aku nak citer pasal salah satu watak utama dalam gabungan 5 orang hero. Setelah undian dibuat, aku akhirnya memilih untuk menceritakan perihal drug dealer. hehehe.. drug dealer, jangan mara ek.. hihihik.

Pertemuan pertama dengan drug dealer berlaku ketika aku sedabg berjalan sorang-sorang dekat lorong gelap belakang library. Tiba-tiba dengan penuh gaya drug pusher seorang mamat yg x berapa hensem , tapi sangat hensem di pandangan mata isterinya menegur aku

" Hey mamat, lu mau mati ka?"

"La, apehal ko mamun dekat-dekat magrib ni, jom-jom kita balik rumah solat magrib pastu makan sama-sama. Aku masak lauk ayam masak merah nieh. bole kita makan sama-sama sambil tengok berita"

Begitulah aku, penuh bergaya. Seorang kapitan menjinakkan seorang drug dealer. Masa tu drug dealer baru je wat course HSFY, basic untuk sambung ke course critical pada tahun berikutnya di mana dia akan belajar cara-cara membancuh dadah, membungkus, dan menjual dadah yg betul. Susah gak sebenarnya nak jual dadah ni, bukan macam jual dadih kat pasar tani Shah Alam tuh. Siap pak cik x sekolah pon boleh jual, beranika warna, nak yg sejuk, panas, suam-suam kuku, fresh, basi, suma ada...

Drug dealer ni, bila aku dah kenal dia baru aku tau dia ni hebat. sangat hebat. hebat berdebat. Walaupun kadang-kadang lebat. Tapi orang x pernah rasa meluat. Malah semakin ramai dan semakin dekat. Kau bagi la apa-apa topik nescaya dia boleh cakap. Even kalau kau bagi keyword je, contohnya : rantai basikal. Si drug dealer ni boleh bagitau kau asal-usul rantai basikal, cane orang boleh eksiden teruk kemalangan maut yg ngeri hanya disebabkan oleh rantai basikal ( dah dia pegi pasang kat motor mana x ngeri nya.. sepal). Sampai kepada local-local dealer yg menjual rantai basikal di seluruh negara pon dia boleh citer. Siap kasi website cutegadgets.com lagi yg jual keychain rantai basikal warna-warni.

Okay, selesai satu bab. Aku citer sikit-sikit je, sebab banyak sangat kelebihan hero-hero nieh. Sorry ek encik drug dealer, ko bukannya x terer, tapi terer cuma aku xsuka kawan-kawan aku nanti bongkak riak dsbgnya bile org up-up kan diri kau. hehehe...



Inspirasi oleh pak cik jual dadih, drug dealer kini menjual
dadah berwarna-warni untuk menarik perhatian kanak-kanak.


Satu lagi kebolehan dia, ialah memikat. Memikat macam-macam. Burung merbok, semut ( iaitu apabila dia kasi tumpah gula kat dapur), lalat ( dia x buang sampah masa pagi senin, lalat datang menderu-deru berbondong-bondong menyembah plastik hitam DCC ibarat orang-orang quraisy mekah menyembah berhala-berhala). Tapi kan sebenarnya, aku x nak pon citer pasal benda-benda ni, aku nak citer macam mana dia begitu hebat memikat perempuan. Aku ulang, perempuan. oh perempuan. Senang ke nak pikat perempuan? Tanya lah orang perempuan. Aku orang jantan.

Mengenang kembali perbualan-perbualan berkenaan perempuan dengan drug dealer, mungkin banyak benda yg aku belajar dengan dia. "Orang perempuan ni bla bla bla..... Mak aku dulu bla bla bla bla bla..... bla bla bla bla bla bla abg aku keje petronas dapat bonus puluh-puluh ribu setahun,... bla bla bla bla Tanjung Malim best dvd cetak rompak murah n banyak... bla bla bla bla bla bini aku cun gila aku sayang sama dia ana sayang enti sampai mati... bla bla bla bla aku otai gile bab pompuan!" .So kesimpulannya, memang dia otai la, panjang tu dialog keotaian dia, x dpt aku nak tulis. Aku berterima kasih pada tuhan kerana mempertemukan aku dengan seorang lelaki bernama drug dealer, dia bukan sahaja pandai jual dadah, tapi dia juga pandai bergebang dan tolong kawan-kawan yg loser mendapat pasangan hidup. Tabik springg untuk drug dealer, ngoratlah isteri anda yg cun- melecun itu sampai lebam. hehehe.. jangan ngorat orang lain sudah. Kerana ilmu yang baik itu, kalau digunakan di jalan yg baik, maka akan berterusan lah kebaikan itu dan begitu juga lah sebaliknya.


Selamat beramal.... bZZZZZZZZ



...................................................................................................................................

Episod Lepas

83 Harrow Part II
83 Harrow Part I




No comments: