Sunday, May 2, 2010

Kembali Aktif...

Ada satu lagu, aku rasa sangat-sangat la syahdu bila dengar. Dikala aku cube menjiwangkan diri untuk mencari lagu untuk kasi kat tunang, aku come across lagu nieh.. n this is not really suitable for her. But to be more precise, this song tells me all about my mum.. Kalau korang sume perasan, entry2 lebah putih sumenya entry2 yg penuh dgn nista, emosional, ledakan amarah, rasa kecewa, dan macam2 perasaan yg tidak enak yg "unfinished" .

Thats why sekian lamanya aku berdiam diri dan tidak menulis kerana kini kedamaian dan ketenangan itu telah berumah di hati ini. Dah lama sgt rasanya aku x tulis pape, untuk kasi panas badan, aku nak kasi  lagu ni utk mak aku n mak korang...  liriknya mmg makan dalam.. sape yg dah xde mak, doakan lah mak korang.. sape yg mak nya masih ada, appreciate, jgn segan ckp syg, cinta dan rindu. 

Kalau dgn awek bukan main senang ko ucap I love U macam ko berak teran taik lepas, kuar ' I love U" kenapa dgn mak susah bukan main?

......abg lebah, jgn la ckp mcm tuh, sy cakap je tp dalam ati... ( kire ko berak dlm plastik la ni ek? kekekekeke)

 Kalau boleh call awek berejam-rejam sehari kenapa dlm seminggu tu xboleh lgsung call mak wlupun seminit?

......abg lebah, saya x kol mak tp sy call mama saya......... ( sama la tu ngok!)

Kalau pegi dating boleh peluk awek baikkk punya rapat apa pasat xboleh peluk atau pegang tgn mak masa jalan2 kat pasar tani cari baulu bakar...?

.....abg lebah, bukan xmau pegang tgn mak tapi nnt abis org kiri kanan kutuk saya sbb awek sy xcun n obese....  (kekekekekeke.. padan muke ko, sape suh ko x daftar mak ko g gym kt true fitness, mak aku ilek je selim melim cam barbie doll)


Yang lain2 korang pikir la sendirik...




oh ye, aku nak tmbah sikit lirik untuk lagu nieh.. opick cam malas nak nyanyi byk2 sbb nnt byk sgt lirik dia dah xleh nak hapal..


kelahiranku: muda mu
kecilku : dijagamu
nakalku : dipukulmu
diwasaku : meninggalkanmu
Merantauku : dirinduimu
Mudaku: tuamu
Sakitku : sakitmu
sedihku: pedihmu
tidurku : gundahmu
sakitku : airmatamu
pulangku : girangmu
sakitku : runtun mu
Bangkitku : semangatmu
semangatku : kasihmu
girangku : riangmu
cintaku : cintamu







**iAllah sampai mati saya xkan lupekan semua pengorbanan mak.

**satu memori yg x akan hilang.. even kalau hilangnya ingatan sy.. ialah memori kasih ibu yg mencurah2.. dingin lg mendamaikan sedamai jirusan air zam2 mak ke atas ubun2 dan kepala sy di depan kaabah...

seperti setiap hari selesai tawaf dan sai'e.. sampaikan hari-hari, ada ramai org tgk dari jauh dan dekat dgn muka pelik..

mgkn derang tertanya-tanya " ape mak cik ni buat" n "kenapa dia jirus2 n mandikan anak dia yg dah berjanggut berjambang" ...

bila dah lama orang2 dah x wat muke pelik sbb maybe derang perasan.. " mgkin anak dia sakit" wlupn muke ngn badan nmpk sgt2 "sehat".. hehehehehe

tp mgkn org yg nmpk x akan paham..

diibaratkan spt sakit nye seorang manusia, if dia makan ubat yg dia suap sendiri dgn tangan dia, banding dgn yg mak dia suapkan hari2..

aku rasa, if manusia tu x sembuh pon.. atau mgkin ajal dia sampai..

dia xkan lupe satu benda... dia x akan ingt langsung dia sakit tenat or ubat yg xmnyembuhkan.. tp dia akan ingt sgt ibu dia suap dia ari2.


3 comments:

Frodo Baggins said...

lu buat wa syahdu.

*senyap*

Asmoham said...

owh. bole tahan gak la comeback aku.. :)

ihsan_huhu said...

oi legend gle mandi wajib depan kaabah

gle susa nk basuh ihram tuh