Sunday, May 9, 2010

Wahai Jejaka Masculin...

Owh tersaiko sungguh aku. Ramai kawan2 aku sudah grad dan menjadi doctor. Bukannya aku x berbangga dengan mereka. Tetapi status2 FB seperti " I am officially Doctor XXX" , "its officical now!" dll lg... congrats, but beringatlah jalan menjadi doctor lebih jauh. Its a life long journey and endless learning dan bukanlah glamour semata-mata.

Wahai jejaka masculin pula,

Ada few basic things or tips untuk korang yg rasa mereka jejaka masculin.

1. Pakai lah deodorant!!

Sumpah this is really annoying. Muke ensem, macho tapi ketiak bau haring/ masam/ asam keping expired/ lebih hapak dari seluar dalam "used" yg ilang dalam celah2 baju2 yg ditapok. Bila ada kawan2 korang yg laki ni dtg dekat2, mesti korang rs cam nak bunuh diri kerana x sanggup menghadapi bau pembunuh. Solat jumaat aku tempoh hari juga x khusyuk kerana aku sesak napas bau ketiak arab yg mengalahkan kebab basi.

So untuk sesiapa yg nak tekel awek , ape2 pon cek dulu bau ketiak korang.. sbb awek sure hilang ghairah bau ketiak cam bangkai tikus tuh..

2. Pakai lah bedak ke, perfume ke atau apa2 yg mghilangkan bau badan..

sama cam kat atas, cume bau badan yg dicampur bau ketiak sumpah mati idup semula pon sape2 x nak bau.. Keadaan bakal menjadi lebih buruk jika jejaka2 kuat berpeluh dan berbadan size "WHooper burger".

3. Seterika lah baju dan seluar kerja

Baju dan seluar keje tuh klu dah malas sgt seterika, beli yg dah siap sterika.. kekekeke..

4. Yang lain2 korang pikir la sendirik.. benda2 lain agak remeh seperti rambut x sikat ( fesyen) , x myak, x shave etc, tu pandai2 la rasa perlu atau tidak. Sebab yang paling penting ialah orang-orang sekiling memerlukan oksigen yg bersih dan selamat untuk paru-paru mereka!

4 comments:

Frodo Baggins said...

hahahhahahha ..
tiak lu bau pe jeb??


>>___<<


((ble hilang napsu ngan bau2n yg membunuh hama2 di badan ... wakaka))

ihsan_huhu said...

aku pkai deodorant sejak form 1 ag. haram r menyampah manusia berketiak haramjadah

Frodo Baggins said...

asmohan, lu idoop lagi ke?
ekekekeke ~~~


>>___<<

Asmoham said...

idop2.. sorry2 gua bz gile skg nak exam mggu depan.. nnt pasni gua upload entry2 terencat kasi lu gelak pecah perut.. kekekeke.