Sunday, July 4, 2010

Perempuan : Sentimentalisme dan Romantisme


Menambah kepada entry aku sebelum ini, hampir terlupa aku pada dua sifat paling penting yang menstreotaipkan seorang perempuan. Dua sifat tersebut ialah "sentimental" dan " romantik" yang kadang-kadang terasa macam terlebih pon ada.

Sememangnya sinonim atau semula jadi mungkin?

Paling jelas apabila aku tengkok dan browse tajuk-tajuk blog, album gambar dan sebagainya ada banyak persamaan antara orang-orang perempuan.

Selalunya tajuk-tajuk album gambar agak poyo seperti " Me , myself & I " . Haram. Sangat tidak praktikal. Padahal sama sahaja kalau ditulis " gambar aku" .

Ada juga jantan-jantan tidak bertelur yang suka main letak tajuk album atau blog yang touchy-touchy mushy-mushy macam ini. haha.

Mungkin baru sesuai kot dengan isi-isi album yang penuh dengan gambar-gambar posing camwhore .

Kalau ada gambar kawan-kawan pulak, tajuk-tajuk lebih kepada berjiwang dengan kawan-kawan. Antaranya ialah " this is who we are" , " luv uols" dan sebagainya.

Kenapa lelaki tak macam ni?

2 comments:

ihsan_huhu said...

nnt r aku wat album letak tittle 'those times when we were gays'

ko leh r sumbang gamba2 camping dlu tuh

Rudolph said...

Quite effective info, thanks so much for the post.
Edgewood homes