Friday, July 17, 2009

HaPpY biRtHdAy eMaK!! I Lap U!!


Semalam tanggal 16 Julai bersamaan dgn besday mak. Tahun nieh umur mak dah berape ek? How old r u mom? Anyway, age is just numbers... For us all, u r still our young pretty mom :) wink2..

Tahun ni x macam tahun sebelum-sebelum ni, belum sempat aku nak kasi apa-apa awal-awal lagi mak dah bagitahu yang dia x nak apa-apa melainkan nak tengok anak jantan dia sehat walafiat macam dulu-dulu x sakit-sakit dah dan yg paling penting anak dia boleh belajar cam biasa and kembali cemerlang bak zaman dulu-dulu. So korang ks hadiah apa kat mak wahai adik-adik ku?

Untuk mak, anakanda mu ini x mampu nak bagi bergunung-gunung emas, harta bertimbun-timbun, menantu yang cantik atau cucu-cucu yang comel, tapi satu benda je saya boleh janji. Mungkin mak rasa kadang-kadang anak mak ni x cukup kuat, atau x cukup kuat berusaha. Tapi kan, kalau mak nak tau saya dah berusaha sedaya upaya. Dah lebih setahun kot saya sakit, dan lebih setahun juga kot sepanjang saya sakit saya dah menyakitkan hati mak, abah, yah, dan adik-adik. Tapi x pernah pon terlintas untuk saya buat semua tu. Alhmdulillah sekarang saya dah makin sehat, kawan- kawan pon happy and I wish you are here to see how I have progressed to this stage, being alive again and funtional. Cume kadang-kadang tu ada masa dan ketika, saya tersungkur jatuh dan saya berusaha bangun balik dengan bantuan kawan-kawan. Kalau kawan-kawan x ada saya cari cikyun. Dan last sekali baru saya cari mak. Its not that you are not important but I just wanna save the best for the last. Sebab dah cukup kot saya buat mak sedih, susah hati, menangis siang malam pagi petang dan sebagainya.... alangkah baik dan bahagianya mak bila dapat bertenang-tenang x gundah x pening dan x resah gelisah memikirkan hal anak jantan mu ini. Reason dia cuma satu.... I love u so much ... much much much more than any other women who have ever existed in this world. Kalau dulu, saya rasa saya jarang call mak, hari-hari kol *** tapi call mak hujung minggu je. Tu pon bila- bila mak dah start mesej or call saya direct from telefon rumah. Tuhan tu maha adil, bile saya sakit disebabkan *** mak juga yang bersusah-susah datang dari jauh tinggal laki, tinggal anak-anak kecik nak jaga anak yg dah besaq gajah tok mia nieh.

Tahun ni saya cuba call mak hari-hari tapi still susah jugak, sebab ya la, ada sorang mak lagi , dan beberapa orang mak lagi... banyak kot mak-mak saya skang.. (termasuk cikyun yg kadang-kadang dok pot-pet pot-pet macam mak..hahahhaha) . Orang-orang lain kadang-kadang jeles kot tengok saya ada mak macam mak. Boleh melawak-lawak, boleh main monopoly sampai high jadi boros sampai bankrupt ..hahaha.. pastu apa lagi ek, erm, macam-macam lagi la.

Dan kepada adik-adik, jangan la sekali-kali engkorang lukakan hati mak macam aku. Kalau xboleh nak belaja rajin-rajin atau bagi cemerlang dalam pelajaran, at least, korang x lawan cakap mak, x kurang hajar dengan mak, x cakap kasar-kasar dengan mak sebab Allah dah kata x ada tempat lain untuk orang-orang macam tu melainkan neraka lah untuk mereka. Kalau korang nak tau betapa susah nya mak melahirkan kita, korang pegi la cari kat youtube ke google ke video orang beranak. Aku dengan yah dah tengok yang real punya.. kita yang tengok ni pon rasa sakit dan perit dia, lagi-lagi masa baby nak kuar dan nyawa maknya dah hujung-hujung kepala, dan badan dia tuh dah rasa nak putus dua. Apetah lagi, emak yang melahirkan, menitis air mata dia bila anak-anak yang dikandung 9 bulan xdengar kata, penyegan, kuat melawan, dll lagi lah benda-benda x baik yang aku, yah dengan korang-korang pernah buat. x lama lagi yah pon dah nak beranak, nanti harap-harap yah boleh share n bagitau kita camne rasanya.. Yang aku pasti, xsemudah korang berak, teran-teran taik dah bole kuar 3-4 ketul. Babeng senang gile... huhuhuhu.. tu korang la.. aku kene teran-teran sampai nak pecah usus-usus urat perut semua then bangun balik. Pastu tangguh dulu. Agak-agak dah ok aku cuba lagi. Sampai boleh. Kalau xboleh jugak aku kene usaha lagi x kesah la macam-macam mana yang penting kene keluarkan kalau x nnt badan aku rasa letih dan lemah-lemah sampai xleh buat apa. Itu semua disebabkan ubat aku dan penyakit aku, yang mana aku dah rasa perit gile, tapi still, xboleh nak samakan dengan sakit mak melahirkan kita.

Aku harap apa yang aku bebel panjang-panjang nieh xde la masuk telinga kanan, keluar telinga kiri korang macam tuh je. At least, kasi lekat kat kepala barang seperenggan dua. Penat nieh weh, membebel-bebel mcm mak nenek. Cikyun pon x bebel kat aku macam nie tau.Huhu..

So, izzah, azzam, kiyap, mak, abah, yah n anas.. jangan bersedih sangat atas apa yang menimpa kimon tuh, kerana things happen for reasons. Andai kata kimon dah xda, insyaAllah dia ganti dengan yang lagi baik, mungkin Rejali yang lagi comel dari kimon :) lagi manja dan lagi-lagi lah. InsyaAllah :)

No comments: