Saturday, July 25, 2009

Pak Syed in Memory..

Takziah aku ucapkan buat makcik Dah sekeluarga di atas pemergian suami dia yang tercinta Allahyarham Pak Syed. Innalillahi wainnalillahi rajiuun. Kali terakhir aku ucapkan ayat ni masa dekat camp JUNZ masa aku berteka-teki dengan Ustaz Fauzi Asmuni. Pada adik-adik yang x sempat kenal Pak Syed, maybe mak ada banyak cerita-cerita lawak masa aku kecik-kecik dulu yang ada kaitan dengan Pak Syed. Banyak yang aku dah lupa. Paling aku ingat, arwah Pak Syed pakat dengan Mak cik Dah dan Kak Wa pakat ramai-ramai tipu kenakan aku cakap dah bagi Tiger kat jiran. Lawak gile bile ingat-ingat balik. Aku balik sekolah terus pergi rumah Mc Dah sebab petang tu kitorang (aku dengan yah) memang nak bawak Tiger yang masa tu baru berapa minggu je balik rumah. Bunyi loceng terus lari balik rumah Mc Dah. Sampai-sampai, adik beradik tiger semua ada kecuali dia. Pak Syed dengan Mc Dah selamba je bagitau kata Udin lambat sangat. Sape suruh balik sekolah lambat, dah bagi kat orang lain. Aku masa tu ada penyakit sebak terus sebak dan nangis. Hahahaha.. agak-agak dah puas tengok aku nangis baru diorang suruh Kak Wa bawak keluar Tiger kasi kat aku. Aku sangat-sangat berterima kasih kat Pak Syed dan Mc Dah sebab tumpang kan kitorang, jaga kitorang, macam anak-anak sendiri, siap ada belikan pinggan dan kerusi khas ada tulis nama Udin & Yah. Kalau raya je mesti dapat baju ke apa-apa. Semoga Allah memberi kekuatan kepada Mc Dah sekeluarga. Al-Fatihah

No comments: