Tuesday, January 26, 2010

Merantau.... Asyyuuukkkk!!



Sape lg hensem? Tony Jaa ( kiri) atau Iko Uwais (kanan) ?



Kalau sesiapa yang dah pernah baca review @ sneak peek aku pasal merantau beberapa bulan lepas... Sememangnya penat lelah aku menulis entry tersebut berbayar..

kenapa?

Sebabnya... minggu sudah barusan aja ku pergi nonton dong... yuk! pergi yuk!! ceritanya pass sekali..

Sumpah best.. cerita fighting yg di promo oleh encik aminuddin Otai budget juge kelihatan begitu hampas sekali... kekekeke.. jgn marah encik otai budget..

Dengan permulaan agak perlahan, ibu hero asyik berceloteh pasal anak dia.. dan babak2 perjalanan naik bas yg membosankan... plot cerita berkembang menjadi lebih kemas dan pantas di kala Yuda ( hero) bertemu dengan bitchy gal ( astria) ..

Yuda menunjukkan skillnye dalam banyak adegan one-man show mengalahkan Ronaldinho mahupun Christiano Ronaldo.. tapi masih jauh ketinggalan nak dibandingkan dgn hero Ong-Bak.

Kelebihan Yuda berbanding Tony Jaa ialah dia kelihatan lebih kacak dan petah bicaranya dapat difahami ( bahasa indo) berbanding Tony Jaa yg haram aku x paham ape bile dia cakap melainkan bile dia sebut "TOM YAM" .

Oh ya... kerana begitu layan.. aku x sempat nak cari kecacatan dlm filem tuh...mungkin yg cacat dalam filem itu ialah si budak cacat peminta sedekah.. kekekekeke

Namun begitu naluri hatiku begitu kecewa dan bengang kerana sorang perempuan ini... betul2 sbelum aku gerak g Mid Valley dia gtau aku.. " ala.. nnt hero dia mati gak last2 skali"..

aku malam tu terus jadi irritable.. " Pukimak punye budak.. " jerit aku dalam hati.. jerit kuat2 kang kecik lak ati mak aku.. panas lg kot smp skang.. sepanjang2 cerita tu emosi x tenteram.. sbb tau Yuda akan mati tp xtau bile dan sape yg bunuh..


* Kepada gadis itu.. hang utang aku satu tiket wayang okke.... !! Sile belanje sebelum aku balik NZ... x pon bank-in kan duit ke akaun maybank aku.. kekekekekekeke..

8 comments:

Frodo Baggins said...

hahahhahahhaha
aku benci bila ada anti klimaks ni!'
seyes!! dan bgtau awek tu
dia pown hutang ngan aku satu tiket!!!

Asmoham said...

namun begitu.. aksi2 nye masih memukau... g la tengok frodo, layan gile dowh.

ihsan_huhu said...

hahahah.. spttnye ko ckp kuat2 gk pukimak punye budak kat budak tuh

yah said...

aku tau sape budak tu wakakaka

siti sophia said...

boleh tak jgn mencarut bile bercerita...kalu budak2 baca mmg tak elok,,, budi bahasa budaya kiter

(@_@) said...
This comment has been removed by the author.
(@_@) said...

hahahahahahaha semoga Allah memberkati budak perempuan yg korg kutuk tu..

Asmoham said...

encik asmoham mngalami sedikit gangguan emosi ms tu.. bdk pompuan jgn terasa k..kekekekee