Sunday, November 22, 2009

Aku dan Lelaki Pinoy itu!

Definisi Pinoy menurut google image ( try google Pinoy girl) = Kristen Hermosa..

X paham? maksudnye.. Pinoy to ialah singkatan utk Filipina. Kalau korang nak sebut Gadis Filipina x ke panjang tuh. Pinoy girl je sudah! kekekeke. So, lelaki Pinoy = lelaki Filipina ( penat sial tulis.panjang tuh!... kekekeke)

Cerita aku dan lelaki Pinoy ni bukanlah sebuah cerita gay ibarat Brokeback Mountain . Cerita ni dah mule lama, sejak 2-3 tahun lepas lagi masa aku kat NZ nieh dan kemuncak nye ialah malam tadi masa aku naik flight dari Auckland ke Bandar Seri Begawan.

Dulu, imbas balik 2 tahun lepas, aku jalan-jalan kat town, ada Pinoy girl cube schweet2 aku dari jauh. Aku wat bodo. Pastu bila dia selisih ngn aku, dia pn dgn marah tinggi2 suara sound aku..

"Kahit? Kahit? prang pong pang prang prang.. " (haram aku x paham dia ckp ape)

Aku wat bodo dan berlalu pergi dgn cool sambil berkata " i cant understand what u said miss "

dan byk kali lg lepas tuh.. Ramai gile org Pinoy ckp bahasa Pinoy dan ingt aku org pinoy

dgn feveret quote derang... " are you that Pinoy guy? u look like him"

Aku buntu..

Last month, ada org beli kerusi aku kt trademe.. dia juge Pinoy.. dah nak ckp Pinoy ngn aku dah... Bajet nak mintak harga murah la tu.. pastu nak pau harga paling rendah utk kondom bundle yg aku jual.. malangnye anunye kecik x muat saiz... kekekekeke..

Tp itu bukan isunye. isu nye.. dia juge quote ayat feveret " are you that Pinoy guy? u look like him"

Aku makin runsing. Aku dah celaru. Apakah identiti aku yg sebenar? Mungkinkah mak aku culik aku dari kelurga diraja kerajaan Filipina masa arwah nenek aku jd bibik kat sana? Sebab tu la kot dia x nak kasi aku g tusyen dulu... dia takut identiti sebenar aku terbongkar.

Aku dah makin x keruan semenjak pertemuan aku dgn lelaki Pinoy pembeli kerusi aku. Kenangan-kenagan dgn gadis Pinoy di jalanan, Pinoy hot nurse di hospital, dll membuatkan aku rasa aku ibarat Jason Bourne Filipina-Malaysia. Aku berjaya masuk website Imigration Filipina utk cari identiti aku kat sana dgn bantuan risikan khas member under cover aku. Namun usaha tersebut hanyalah sia-sia.

Mgkn dah takdir.. kebetulan semalam mmg waktu yg aku tunggu-tunggu selama ni. Patut lah gerak hati aku nak sgt naik Royal Brunei instead of SIA utk balik KL. Segala misteri tentang Jason Borne Filipina-Malaysia... aku dan lelaki Pinoy itu ..telah dapat dirungkaikan hanya dalam masa satu malam!

................................................................................

Seat kosong sebelah aku diisi oleh seorang Pinoy hot mom. Dan dia parking sebelah dlm betul2 sebelah tingkap. Aku x smpt nak tegur.. dia dah tegur aku dulu.

"are you that Pinoy guy? u look like him"

What the heck? otak aku mula berserabut balik.. aku nekad. aku nak siasat malam tu jugak. Dengan pnuh skill akhirnya aku dpt tau jwpn kepada segala permasalahan... Aku lah lelaki Pinoy itu!

Tanpa aku sedari, air mata aku mnitis perlahan-lahan. Sampai hati mak ayah aku rahsiakan. Sampai hati kawan-kawan aku x pernah gtau pape.. sampai hati korang!

Kalau aku x jumpe Pinoy hot mom ni sure sampai mati aku x tau. Aku lah lelaki pinoy itu.. yg merupakan identiti sebenar aku.



Oh tuhan. camne aku nak terima sume ni?




* Mak cik Pinoy dlm flight tuh smpat promo anak dia siap tunjuk gmbr. Baru 14 tahun kata dia. Leh tahan cun gak. Sebab dia kawin ngn mat saleh. Memang muke mcm Kristen Hermosa. Tapi dia takut nak bwk balik Mindanao nnt kene culik ngn pengganas. Dia ajak aku makan nasik kat rumah dia kt Bay of Plenty nanti.. jgn jeles!! :)

5 comments:

ihsan_huhu said...

fullamak... ko mmg gempak r

mmg pandai berlakon pon mamat nih hahaha

Asmoham said...

mamat mana bro? laju jek ko komen ek..

smp ati ko xgtau aku dulu ms aku rumet ko.. huhu smp ati!!

kekekekeke

Anonymous said...

udin, betul ker kau menangis? hrm..

faisalzulkifli said...

bro, seriously ak nengok citer sanay walak nang wakas tuh,...xdela sama pun..die lg hensem seyh..

Asmoham said...

ni org pinoy yg kata.. kekekeke.. jgn jeles!