Sunday, November 8, 2009

Penjelmaan Makhluk Ghaib... di New Zealand

Entry kali ni aku nak citer psl alam angker cket..

Korang maybe dah biasa dengar cite2 angker kat negara-negara Asia Tenggara especially kat kepulauan Melayu tp jarang kita dengar citer2 macam nieh kat negara2 Barat atau negara orang putih.. yg ada pon dalam movie2 seram omputih yg x le seram mana.. harap muzik n aktress seksi je yg mencuakkan ( cuak seyyy takut dia wat perangai x ketahuan.. kekekekeke)

Untuk mendapatkan feel.. korang kene simpan n baca entry angker aku ni ms malam Jumaat.. kalau boleh biarlah ms malam Jumaat Keliwoonn...kekekekeke

cerita dia cani...

Lokasi: Supermarket X, Dunedin, New Zealand
Masa: 11.10 Pm

Minggu lepas, malam weekend @ sabtu malam, aku pegi satu supermarket kat Dunedin nieh. Utk pengetahuan korang, supermarket kat cni malam2 hujung minggu mmg x ramai org. bole kire je ngn jari. Orang sume sebok mabuk2 or lomen2 kat rumah or tepi2 jalan.Tapi malam sabtu lepas mmg lengang terus. Masa aku langkah masuk je , bile aku lalu je kat awek cashier betul2 depan pintu masuk, bulu roma tengkuk aku dah start meremang .

Ntah la xtau nape mlm tu lain mcm je feel dia. Nak kata sbb sejuk gile babi kat luar, aku dah pakai cam mamat eskimo, dah rupe cam michelin dah aku. Aku x peduli.. aku gagah gak gi cari barang yg memang aku idam-idamkan. Ni sume Encik Drug Dealer bin Ahmad la punye keje. Ajar lagi aku makan benda bukan-bukan, kan da ketagih. Seb baik maaaji x tau.

(Maaaji = panggilan utk mak aku oleh Encik Drug Dealer bin Ahmad dan Pengusaha Ikan kepala Banar)


.................................................................................................

Rasa mcm angin sejuk ntah mana-mana tibe2 menikam tengkuk aku. Menggigil-gigil tangan aku yg dok tengah belek2 barang ketagihan yg diintro oleh Encik Drug Dealer bin Ahmad. Biskut cap Arrowroot dah hampir terlepas dari genggaman. Habis seram sejuk satu badan aku. Kepala banar?Deyy.. komfem la kecut ke dalam! Aku tengok kiri kanan lane biskut2 dan cikedis tu kosong.. xde sorang pon customer. Mana x cuak. So, aku pure-pure belek2 semula biskut2 yg haram x pernah aku belek sebelum ni sambil berangan-rangan adegan2 citer seram kat TV. Selalunya time mcm ni la japg ada kelibat @ hantu2 buruk-hodoh-gile babi akan sergah kat belakang secara tibe2.




Ginilah ghupenye hantu yg bakal muncul



Masa tu lah, bau busuk cam bangkai@ mayat tiba-tiba je mencucuk-cucuk hidung aku. Betul2 aku yakin jelmaan tu makin mendekati belakang aku. Kaki aku rs cam dah lembik. Nak baca ayat -ayat halau setan sume aku dah lupe.. almaklumlah, dah lama gile aku x amalkan ayat-ayat yg Ustaz Harun Din ajar dulu. Nak nyesal pn x smpat sbb aku dah xleh pk ape. Nak toleh belakang serba salah. Nak mnyamar cam patung pon serba salah jgk. smpai la aku rs bau mayat td betul2 belakang aku.. aku thn napas, dlm 2-3 minit camtu jelmaan berupa bau mayat td bergerak perlahan-lahan menjauhi aku sampai betul2 dah xde. Baru aku gagau biskut Arrowroot td, lap peluh yg dah menitik-nitik kat dahi.. seb baik awek cashier cun td dok kat mesin juruwang dekat ngn pintu masuk. Kalau x jatuh saham aku bile dia nampak aku camni..


Aku pon jalan pelan-pelan. kaki aku baru nak kuat balik. td dah lemah cam ngn ape. Rasa cam melekat kat bumi. xleh gerak g mana2.. kalau mayat bergerak tu nak cekik aku pon mmg aku terpaksa pasrah. serah diri. Untuk dicekik sampai mati. Mati dalam keadaan terseksa hidu bau bangkai hantu setan ntah dari mana. Harap-harap bukan hantu Neng Gadik yg pernah kacau sedara marah belah mak aku. Kot-kot la Neng Gadik xpuas hati lg ngn arwah atok aku, hantar antu setan dia smp ke New Zealand. Maybe dia dah hantar lama sejak aku memula fly 4 tahun lepas, tapi hantu2 kan x sekolah, x pandai English, sesat melarat awal2 lg ms landing kat Auckland Airport. Nak cari teksi @ bas lak satu hal. Tu belum time nak kene baca signboard, nak berenti tnya org putih ngn slang kiwi yg mmg x masuk akal bunyi dia. Sebab tu kot lama btul delay dia nak sampai Dunedin cari aku...kekekeke


Baru je nak happy-happy byr barang aku kat awek cashier td... henset aku bnyi lak dgn begitu buruk sekali.. almaklum lah, aku pakai nokia torchlight je.

"Tet.. tet.. tetet.. " Aku klik keypad yg keras cam ayam pencen tuh .


"Bro, tolong belikan aku stokin.. stokin aku dah abes la.. urgent nieh.."


Cinabeng tul lu Encik Drug Dealer bin Ahmad. Lenkali beli la siang-siang. Malam-malam baru nak beli ntah sempat ke x nanti nak pakai stokin tuh aku pon xtau. Member punye pasal, aku pon stragel patah balik pegi kat lane yg jual stokin.

Tengah2 aku dok khusyuk belek stokin kegemaran Encik Drug Dealer bin Ahmad, lagi skali hidung aku diuji.. bau mayat td muncul lagi.. jelmaan mayat busuk mendekati lg skali nak mnyakat aku.

Aku yg td elok2 seram n cuak dah jd annoying gile. Xpaham ke org tengah tensen.. Kene beli stokin utk member, kang x psl2 salah saiz ke, salah perisa ke apa, x ke naya. Memang la kalau jelmaan tu nak dtg main aci nyorok nak datang dekat2 pastu belah hilang camtu je.. ingat aku ape? aku Kapitan weii..

So, aku pon nekad nak jerkah dia sebelum dia jerkah aku....

Sebijik cam scene tadi.. x yah la aku citer detail.. sampai je part yg aku nanti-nantikan.. betul2 masa bau tengah pekat tengik cam mayat reput paling maksima belakang aku, aku xtunggu dah.
Dalam kepala aku dah cekap dok baca

" wa ja'al na mim baini aidihim saddaww wa min khal fi him saddaw... dari surah yassin dan " hahaita.. hahaita.. lima tu a'duun " dari surah al-baqarah..

Aku xtunggu-tunggu dah.. memang aku nak boh. biaq dia terbakaq sampai melecaq..

Dengan air liur sume aku dah kumpul nak hembus kasi mercik terbakar melecur jelmaan hantu Neng Gadik tuh.. aku toleh dan sepantas kilat.. aku pon baca ayat--ayat td..



"Wa ja'a.... aaa..aaa.. ermm.. excuce me mate, do you know whether you got any new flavours here.. I am very keen to try a new one on "


** Mayat bergerak yg aku cuak dan lembik2 lutut x tentu pasal sbenarnye ialah pekerja supermarket tuh.. dia keje susun2 barang.. n keje dia syif malam tuh. Rambut. baju dia, seluar, vest sume.. dah nak reput je kaler dia. Haram bape puluh tahun ko x basuh baju ko mat? Kot ye pon nak bergaya gipsy ke apa, tegur2 la customer .. x de la aku cuak x tentu pasal.. seb baik aku x pengsan ke histeria ke td. sbb tu kot ko dpt syif malam.. kalau siang2 habis sume customer lari.

**Dan sebenarnya ni bukan kali pertama aku berselisih ngn jelmaan makhluk ghaib, bnyak kali je.. kat dalam bas( jelmaan ketiak reput), kat sekolah dulu ( jelmaan mulut bau longkang), kat dalam lab ( jelmaan seluar hancing) dsbgnya.. so, korang yg rasa x nak jd makhluk ghaib.. make sure lah korang jaga personal hygiene korang. Biar metroseksual sket xpe, asalkan x bunuh orang!

** Neng gadik tu sape pon aku x kenal..ntah2 sedara Niang Rapik kot.. kekekekekeke

** Banyak-banyak la mengaji, jangan tinggal... kang xpasal2 mati kene cekik ngn hantu sbb tergagap2 xleh nak baca sbb xingat.



~Peace~ hidup harus terus tenang dan ceria~




3 comments:

yana hashim said...

damn.. aku dh agak.. sure jenis2 ni..

tapi nasihat last sekali aku sokong..

ihsan_huhu said...

tuh blom jelmaan hantu b123 berbau labu. sampai sebulan aku cuak nk tdo dlm bilik wahahahaha

ps: mlm2 carik stokin r plak. stokin perise pe ko bli? vanilla ke rasberry? ke yg glow in the dark?

Asmoham said...

esan: jelmaan labu tu hantu spesis tumbuhan.. kekekeke

yana: tp sumpah seram yana..