Friday, October 23, 2009

"Ikan kepala Banar"

Entry kali nieh aku tribute kan utk saudara Imran Fauzi seorang anak mat saleh celup ( separa melayu) .




" Satu hari nanti aku rs ko akan rs bersalah dgn tulisan-tulisan ko pasal ustaz tu"


Terngiang-ngiang lagi suara saudara Imran menazkirahkan aku tempoh hari . Aku mengaku yg ada sedikit unsur emosi dan separa dendam pada 'ustaz' dan aku pon xtau bile akan padam. Tapi aku yakin, apa yg aku tulis sedikit sebanyak dpt membuka mata org lain, dan dijadikan pengajaran.

***Kepada pembaca yg xtahan dgn unsur-unsur lucah @ geli-geleman boleh kot berenti membaca skang. Banyak adegan-adegan terlarang dan unsur-unsur meloyakan bakal menyusul.

Kali ni aku pulak nak tazkirahkan ko.. kekekekekeke. Dengar ni bro.

"Satu hari nanti, aku pasti ko akan rasa bersalah kerana beriye-riye memujuk aku sejak tahun lepas suruh aku bela ikan kepala banar yg ko cakap comel tuh".

Korang yg xtau, ikan kepala banar ialah ikan yg buruk gilerr mcm ngn ape dan ikan tu memang wujud kat pet shop kat NZ. Maybe sape-sape yg ada darah mat saleh akan cakap ikan ni comel. Tapi bagi aku ikan ni sumpah macam kepala kote je rupe dia. serius!

Bukannya apa, minat aku yg mendalam pada ikan belaan dah mula sejak aku kecik lagi. So macam-macam ikan aku dah bela. Sebut la jenis-jenis ikan sume aku da rasa ( yg murah-murah la).

Dan ikan naga, yg badan dia panjang sipi-sipi mirip "ikan kepala banar"pon aku rs jauh lebih cool dan segak.


Naga Bunga yg memang gorgeous



Naga Albino yg xkurang cantikknya


Dan ikan Naga nieh mmg adik beradik arapaima gigas sama "family" dan "genus" barangkali cume "spesies' dia je lain. So arapaima gigas, arrowana dan Naga ni derang share common features iaitu perenangan mereka yg memukau meliuk lintuk lagi mengasyikkan ibarat menonton belly dancing. kekekekeke

Tapi "ikan kepala banar" ape pekdahnya mat?

Ntah. Aku pon x tau. kat kedai akuarium duduk senyap je sebiji cam kepala banar. Siap berkaki-kaki gitu, Gile geli syialll aku tengok.. maybe sebab aku laki kot. Kalu pompuan tengok agak-agaknya cane derang rasa * wink * wink. Nak tau gak.. kekekekekeke

Ni ha ghupenye ikan-ikan tu. Nama sebenarnya ialah Axolotl ( semalaman aku google baru jumpe)




"hai, nama saya Arip! "



"Nama saya pulak Edward Cullen "



"Saya pulak pakciknya Arip, Mustafa :) "



"Seronok sebenarnya idup x bergerak mcm kepala banar ni"



"Kami menyokong slogan 1 Malaysia!" kata Chong, Faiz dan Muthu



"kami jadi mcm ni sebab tuan kami bg nama manusia kt kami"
"Tapi mmg kami sebenarnye manusia pon!!"



Harap-harap korang sume enjoy ye dan boleh lah terus pegi Pet Shop dan order Axolotl korang, pastu namakan derang ngn nama-nama manja seperti Anis, Aleeeya, Ben, dsbgnya.. kekekekeke. Bagi aku, membazir je korang beli binatang eksotik yg berupa pelik ni sbb x ubah mcm korang rendam kote korang dalam akuarium. hahahahahaha... No offense, no heart feeling ok. Tp seriously sejijik tu la aku rasa!




** Oh yee.. lupe lak nak bagitau. Axolotl nieh sebenarnye amphibian.. dia spesies salamander dan bukannye ikan. So "amphibian kepala banar" la patutnye.. kekekekeke


**Imran nie single lagi, dan dia stret. Hanya meminati ikan kepala banar tetapi bukan kepala banar yg sebenar.hehe. sape yg berminat bole la antar resume..ataupon tinggalkan no tepon korang kat comment box nnt aku paskan kat die :)


~ peace~ hidup harus terus tenang dan ceria ~

8 comments:

ihsan_huhu said...

haram r hodoh gle kalau konek ade kaki

Asmoham said...

hodoh gile babi.. bukan takat kaki, tangan, tanduk bercabang2 sume la.. cuak siot.hahahahahaha.. kat adelaide xde ke bro? wat asam pedas cam layan je...

Adam Ruslan said...

Patut aa rasa geli je tengok. Tidak halal rupanya.

Asmoham said...

hahaha.. tu x sure la bro. sbb dia dok dlm air x kluar-kluar x macam salamander yg lain yg bole gerak2 g kat batu etc. klu halal pon lalu ke nak makan?

Frodo Baggins said...

WAKAKAKAKKAKAKA ~ MMG HOWDOW!!!!


ishhh ... pes time aku nengok spesis cam "connect" tuh!!! gilerrr arrr .. mmg aku x nak bela arr ikan surapa haperr daaa ... huakkakkaka ... ada kaki tuh!!!


tapi pic last "manusia" tu ... dasyat bro!!! tabixxxxx .. huakakkaka


>>___________<<

Frodo Baggins said...

WAKAKAKAKKAKAKA ~ MMG HOWDOW!!!!


ishhh ... pes time aku nengok spesis cam "connect" tuh!!! gilerrr arrr .. mmg aku x nak bela arr ikan surapa haperr daaa ... huakkakkaka ... ada kaki tuh!!!


tapi pic last "manusia" tu ... dasyat bro!!! tabixxxxx .. huakakkaka


>>___________<<

Asmoham said...

bile besday ko frodo? aku ks hadiah ikan tuh utk ko.. mau? tp aku kasi akuarium kosong xde ape2 kcuali air dia penuh. kekekekekekeke...

Anonymous said...

Assalamualaikum. Kwn awk imran tu, single lg tak sekarang?