Friday, October 30, 2009

Petua Kembung Perut




Sape yg pernah mengalami kembung perut, perut senak, rasa xsedap , rasa cam ada ribu2 jarum dok mencucuk dinding perut korang dan x bole tido malam sebab symptom2 nieh?

Jawapan mudah: Korang duduk berfikir sejenak, flashback jap. "aku dah makan nasi ke belum? (luch,dinner dsbgnya). Kalau belum, pegi la makan mat.. xde pekdahnya dok layan kembung perut kalau korg mmg blm menjamah hatta setitik peluh petani.


" Aku dah makan bro, tp sakit lg ni, mencucuk-cucuk, macam ada baby dok tendang-tendang"

Wokehh... kalau macam tu, ko cek perut ko dpn cermin, ada membesar sikit x, distended ke apa..

Kalau ada, pegi la 7 Eleven ke apa, beli lah ENO Halia dan terus minum!


Antara magic potion yg so far aku rasa mujarab selepas Che kit-tek aun


"Bro, aku xde duit la, xde transport nak g 7E memalam bute ni.. cane bro? tolong la, dah senak macam nak beranak anak kembar nieh....Huhu!"

Kalau cenggitu, ko g je la kat dapur, cari ada halia ke x. Pastu ko tumbuk2 hancurkan pakai lesung batu. Makesure la ko dah kupas buang kulit dia sume. Pastu minum ngn teh panas or air suam.

"Kalau xde halia?"

Erm.. kalau xde halia gak, ko g cari bawang putih. Dah dpt bawang putih, ko x payah kupas. Ko pegi salai kat atas dapur. Agak2 dah bau, n kaler dah macam bawang putih panggang cket, baru kupas kulit dan makan cket2 dengan penuh perasaan dan keasyikkan.. Bc bismilah dulu!

hmm...

Kalau dah x bole belah gak.. dah rasa cam nak beranak kembar 6. x pon cam nak berak anak paus... Dan korang dah wat sume petua-petua kat atas.. ops, make sure Pil chek-kit -te aun pon korang dah sesah dan x berjaya gak. Aku terpaksa bagi korang petua last mak aku. Ni mmg petua turun temurun family aku. xpernah kot family kitorang dedahkan dan selalunya mmg "Last resort" ni sangat2 mujarab. Korang boleh cuba.










Petua Turun-temurun sejak dari arwah nenek aku dulu :

" Pakhang, ni anak hang dok sakit perut ni, makhang dah xlarat tengok. pi la bawak jumpak doktor.."





Make sure pegi jumpe doctor yg betul. Bukan doctor2 yg macam kat sini.



** Sebenarnya arwah nenek aku dah lama gile ada kesedaran tentang hospital + perubatan x mcm kawan2 dia yg masih takut nak pegi hosptal/klinik sbb takut kene injek. Tapi x takut lak ngn bomoh-bomoh n hantu-jin belaan bomoh-bomoh.. hmm.. anyway, its ur call mate!


~peace~ hidup harus terus tenang dan ceria~

2 comments:

John said...

It won't really have success, I consider so.
game news sites | download game gratis | gametop games | downloadable games | gametop review

manissa said...

petua terakhir tu mcmbest,hihi,