Saturday, October 24, 2009

Apabila Manusia pulakk dilayan Seperti Haiwan...

Entry kali ni pendek je..

Biarlah gambar yg menceritakan segala-galanya.. Aku nak korang nilai sendiri bandingkan dgn gambar-gambar kat sini... Apakah persamaannye?






Bile tengok gmbar dik nyet nie. nak gelak pon ada. nk nangis pon ada. perasaan bercampur2. tp yg pasti aku rs sgt kesian.. sian gile dik nyet ni. ko orang ke monyet dik? Siap berekor.. x cukup ngn tuh nak memonyetkan lg, ngn pisang besar lagi. Maybe mak ko rs ko cute tp aku rs ko sebijik cam beruk! kekekekeke...

Sorry la dik nyet. Mesti nanti kalau mak ko dukung ko kat Zoo negara ke, kat taman negara sepilok ke.. sure dari jauh mak ko dah kene maki hamun ngn staff zoo/taman negara ... " cik, jgn culik nyet-nyet kami... Pulangkannnn anak nyet kami!pulangkan!"




Huhu.. tengok baby kt atas ni, air mata aku mengalir deras. Hiba hati ini rindukan spartacus aku. Al-fatihah wat beliau. selesai membaca al-fatihah dan bile air mata aku dah kering, aku tatap lagi baby ketam/udang kara kat atas ni. makin lama aku tatap, makin terasa aku nak baca " bismillahirrahmanirrahim.. Allahumma barik lana fi ma razakhtana wakina aza bannar. Amiiiin", air liur aku lak ngalir deras. Masak lemak cili api sedap niehh!!kekekekeke




Aku xtau ni ape motif dia. Mungkin anak dia x bape pandai nak merangkak, kasi jadi ulat beluncas banyak sikit kaki lagi senang merangkak kot..kekekeke x gitu ? ... lagi lak, sian budak tuh, ada macam beban kat belakang tu. kecik-kecik dah keje berat sok besar bantut x sempat nk jadi rama-rama. Padan muka mak dia!







Hahahahaha.. ni lah yg paling peveret. Aku maybe akan beli utk anak aku walaupun model siput babi ni muke dia agak mcm tahan berak. dalam hati.. " Berat gile la bodooooo!!" sambil pandang slek kat mak ayah dia. Mak ayah wat bodo je sbb ingt anak dia happy.

Aku nak beli bukannya ape.. ada cengkerang kat atas tuh, kite wat compartment, leh isi pampers, botol susu, bedak dsbgnya. "lemak la ko kecik-kecik dah kuat berak. pikul sendirik papmpers, susu ko sume.ayah penat!" kekekekekeekeke..

Tapi bahaya gak, kalau ada abg n kakak yg jeles mau diletaknye batu-bata, laptop or desktop, xke patah pinggang anak aku yg comel.huhu..

Neway banyak lagi anak-anak yg dilayan mcm binatang. Ada babi, badak, rimau, singa dan mcm-mcm lagi binatang buas. Beranak ramai-ramai, pastu bole bukak zoo.. hahahaha. Jgn marah ye kak Yah..

Juga ada manusia yg di layan jadi tumbuh-tumbuhan dan sayur-sayuran.. sedih2.. seb baik mak aku x wat aku camni masa kecik-kecik dulu. Kalau ye, memang sure xde bdk-bdk or adik-adik aku nak percaya bile aku sumpah pegang quran sambil bagitau derang ;

" Sumpah, demi Allah abg dulu kecik-kecik ialah seekor ladybird yg cute-mute masa mak jumpe abg. Lepas tu mak dukung n jaga abg mcm anak sendiri. Tapi makin lama makin besar abg berubah pelahan-lahan menjadi orang "



** P/S- Yah & Anas, entry ni aku suke-suke je kritik..kekekeke.. no heart feeling ok... nanti Pak Ngah beli la baju binatang ni untuk ko Rejali.. bukannye Pak Ngah xde duit pon.. kekekeke.. Pak Ngah beli baju babi 7 helai. Mau? bole pakai ari-ari.. kekekekekeke

6 comments:

ihsan_huhu said...

oi ape nk sedih plak. kasik can r budak2 je pon

lain r kasik pkai baju stripper ke baju gigolo ke. eh diorg pkai baju ke? xkesa r

Asmoham said...

hahaha.. aku belakon sedih je. saje je nak pangkah.. ko xsedih ke tgk budak berbaju siput babi tuh?

FdausAmad said...

entry ikan kepala bannar lu mmg macam gampang!

kahkahkah

Asmoham said...

hohoho.. aku rs wado pn suke ikan tuh..in the blood mayb? kekekekekeke

Asmoham said...

ne way, lu x mau ke baju binatang utk baby lu? gua nak order utk anak sedara gua.. org kata bole jimat shipping... :)

ibnu marzuki al firdaus said...

http://www.facebook.com/update_security_info.php?wizard=1#!/photo.php?fbid=10150093284321511&set=pu.52630456510&theater