Saturday, October 3, 2009

Alkisah apabila ustaz berkemaluan panjang...



Makanan kegemaran ustaz berkemaluan panjang


Alkisah... seperti yang diceritakan kepada lebah putih.

Mengisahkan perihal ustaz-ustaz alaf baru, juga segelintir ustaz-ustaz tua kutuk x sedar diri.

Bile aku sebut perkataan ustaz, apakah benda-benda yang terlintas kat fikiran korang?

Alim, warak, beriman, janggut, muke suci, dahi lebam-lebam, kopiah, jual air soya, berniaga pasar malam, dan lain-lain imej positif.

Sebenarnya ustaz juga manusia, ustaz juga lelaki, dan harus diingat ustaz juga ada kote. Apakah kote? Kote ialah kemaluan lelaki. Yang mana kalau x asah tumpul, kalau asah makin panjang dan tajam.

Aku xcakap atau x memperihalkan mana-mana ustaz. Harap maklum. Tapi sape-sape yg rasa dia ustaz, dan rasa kemaluan dia panjang, secara literal dan conceptual. Nak wat cane. Siapa makan cili dia yang terasa pedasnya, siapa yang x jaga kemaluan sebab tu la kemaluan dia panjang. kekekekekeke...

Aku bukan anti ustaz ke apa, aku cume benci golongan ustaz berkemaluan panjang ni. Cukup lah imej-imej negatif yang dah terpalit kat ustaz, malas, selekeh, x tanda buku, x masuk kelas, x open minded, kolot, jumud, dan sebagainya. Golongan milenium ni yang membuat palat pada nama ustaz. Bukan setakat lumpur tapi tahi yang dipalitkan.

Kalau ingat-ingat balik, siri pembencian aku pada ustaz dah mula sedari zaman kanak-kanak. Sorry la ustaz , aku x ingat nama ko, tapi sampai hari ni aku dendam. Puunyiaaabo punye ustaz. Aku ingat lagi masa tu aku x wat salah apa-apa tiba-tibe kau lempang aku dengan penuh padu. Aku khusyuk je dengar ko yang selekeh lagi malas dok ngajar dengan penuh kolot kat depan. Sungguh masa tu aku taat. X pernah aku pandang negatif kat ko. Tapi ada anak mamak belakang aku panggil aku, aku toleh kejap je xsempat pandang depan ko dah hayun tangan gabak ko. Aku darjah 4 masa tu kat SAR. Ko besar bole la. Aku harap ko dah mati kene swine flu. Kalau x pon ko skg tgh merana buasir besar peha, x pon ko kudung sebab kencing manis, xpon ko punye scrotum besar sebelah sebab hernia. Aku x wat lawak ustaz oii.. aku serius ni, membara lagi ni kalau di ingat balik. Dah la ko lempang aku di hari mak ngn ayah aku baru berangkat pegi buat haji. Aku ingat lagi cane budak-budak pompuan pon nangis teresak-esak bersimpati dengan aku sebab ketidak adilan jelas terpampang di hadapan mereka. Anak mamak tu lak ko x lempang. Aku x salahkan dia. Sebab dia bukan ustaz. Dia mamak. Aku ingat nama dia. Putera. Putera Jamban.

Ok. buat penat je aku citer pasal ko, isu furu' semata-mata sebab kemaluan ko x panjang pon.Tangan ko kot yang panjang.

Berbalik pada isu pokok kita semula, iaitu berkenaan ustaz-ustaz berkemaluan panjang. Insiden-insiden ustaz kemaluan panjang bukan baru sebenarnya. Ada je keluar berita ustaz cabul anak murid. Ustaz rogol. Ustaz cubit di buah dada. Ustaz cucuk kemaluan dengan pembaris dan sebagainya.

Apa masalahnya ustaz-ustaz ooooiiiii... sebab korang la aku x mo jadi ustaz. Padahal muke aku suci je cukup kriteria, janggut aku banyak je. Aku emo bile orang panggil aku ustaz. Aku lagi rela org panggil aku JI atau Rufaqa'. Aku xnak masuk sekolah agama sebab xnak jadi ustaz.

Ada 2 golongan ustaz. Satu memang dia balik-balik grad memang jadi ustaz. Pendek kata belajar untuk jadi ustaz. Satu lagi dia xde kene mengena pon, tapi dek nak sangat jadi ustaz, dia mendalami ilmu-ilmu agama, yang memang bukan bidang utama dia, dan dia pon jadi ustaz secara part time. Mungkin term pro Taz tu dapat dari sini. Actually, golongan-golongan ni bukannya background budak sekolah agama pon. Tapi mereka muncul di atas kesedaran terhadap perlunya perubahan di kala ummah manusia makin hancur. Dan mungkin kehancuran itu disebabkan pincang nya institusi keustazan.

Bagus sangat... bagus... aku suka tengok orang-orang muka suci baik-baik macam penyayi nasyid. Aku x kutuk, aku suke.. bagus-bagus. Aku dulu pon nyanyi nasyid gak. Tapi aku bukan ustaz.

Terdapat beberapa siri kekantoian seperti mana dilaporkan terhadap aku. Bagaimana ustaz-ustaz ini telah ditangkap, atau dikantoi kan red handed semasa kemaluan mereka sedang memanjang.

Insiden pertama:

Anasyaitan, memang terkenal sebagai seorang lelaki berimej ustaz. mAsya Allah. Hensem. Lagi suci lagi schweet muke dia bile pakai kopiah putih mngalahkan Fizz fairuz dalam NUr Kasih. Lagi-lagi sume orang tau Anasyaitan ni hafal quran dan sekarang sedang melanjutkan pelajaran dalam bidang tobib. Sume mak-mak cair nak wat menantu. Awang Kope sememangnya tahu bahawa Awang Kope x hensem x kaya x pandai macam Anasyaitan. Nak dijadikan cerita, kekasih hati Awang Kope telah dirembat oleh Anasyaitan.

Sedih sangat Awang Kope bukannya sebab kekasih dia dirembat, tapi sebab parents aweknya buta hati buta tuli cam terus nampak Anasyaitan lah lelaki terakhir terulung abad ini untuk dijadikan menantu. Xdisedari mereka bahawa sebenarnya kemaluan Anasyaitan semakin lama semakin panjang seperti tidak pernah dibedung semasa kecil. Satu hari, Anasyaitan telah pergi 'dating' dengan restu ibu bapa gadis si awek Awang Kope.

Dapat restu lagi tu.. Iyolah, mana taknya.. 100% dijamin selamat dunia akhirat bila 'dating' dengan ustaz. Awang Kope dulu bile 'dating' kene 'dating' kat rumah aweknya ditemani ibu, ayah, abang, adik, kucing dan kure-kure palsu peliharaan mereka sekeluarga. Anasyaitan rileks je.

"InsyaaAllah mak cik pakcik, ana seorang yang beriman pasti akan menjaga anak dara pakcik dan makcik yang cun macam Erra Fazira ni. Sumpah ana x kan sentuh pegang, kan haroommmm menyentuh perempuan ajnabi"

Begitulah ungkapan ayat-ayat manis Anasyaitan sambil membetulkan ko-ordinasi kemaluan nya yang sudah lari daripada kedudukan asal akibat proses pemanjangan berterusan. Pakcik Makcik begitu naiffff sekali, mereka begitu sangka baik sekaliiiiii... almaklumlah ustaz..

"ala bang, tu bukan kemaluan dia, tu sosej la bang "

" ye lah yang, tu sosej.. x kan lah kemaluan ustaz memanjang"

Terdengar bisik membisik ibu bapa awek Awang Kope yang perasan akan objek silinder panjang membengkok dalam seluar Anasyaitan.

"kami pegi dulu ye makcik, pakcik "

ucap Anasyaitan sambil bersalaman dan mencium tangan mertua 'cilok'nya.

X cukup dengan itu, Anasyaitan menjadi Syahruh Khan pula sambil tunduk-tunduk sujud pegang kaki orang tua tu dan sapu kat kepala dia. Mak awek Awang Kope begitu cair sekali, megah, bangga dan terasa di awang-awangan semacam diselubungi satu perasaan asyikkk sekali lebih asyikk daripada be'lomen' dengan suaminya.



Deeyyyyy...



bersambung la..........


** Disclaimer- Anasyaitan tiada kaitan langsung dgn Anas Mustafah mahupun Anas syaitan... sekian.. nnt kecik ati abg ipar aku ingt aku gune nama die.. kekekeke

6 comments:

ihsan_huhu said...

gamba mmg xleh blah ahhah

Asmoham said...

tu sosej bang.. x kan la kemaluan .. sosej tu bang.. kekekekeke

akuhamba said...

disbbkn nila setitik, rosak susu sebelanga..
lame tol dendam tu..

hani said...

wuh! menarik! x penah plak ak dgr cte3 mcm nie! cuak3

Asmoham said...

actually.. byk lagi susulan2 cerita dan insiden2 yg akan didedahkan.. tunggu lah lagi cter2 yang lebih seram.. jgn kerana ustaz tu nama dia ustaz.. kita terlepas pandang dan alpa. dah terkena baru nak trngadah.
Dendam aku masa kecil dengan ustaz tu je.. tapi yg lain-lain dan yg akan didedahkan.. korang nilai lah sendiri. Harap-harap ustaz-ustaz yg baik x dipandang serong.. Aku sayang je ustaz yg baik-baik. Super Respect!

Asmoham said...

o ye.. sape2 nak berkongsi kesah2 yg berkaitan boleh la PM aku.. mari kita kasik kaw2 sama ini olang..talak tau bedung